شهرک مروارید شهر در منطقه 22 و هر آنچه که باید درمورد آن بدانید

10 شهریور 1402
0 نظر

مروارید شهر، یکی از شهرک‌های جدید در استان تهران است که در ناحیه ۳ شهرداری منطقه‌ ۲۲ این استان واقع شده و با استان البرز هم‌مرز است.

مروارید شهر، یکی از شهرک‌های تازه‌ تأسیس و البته مدرن استان تهران است که در منطقه‌ی ۲۲ این استان واقع شده است. مروارید شهر، در غرب دریاچه‌ی چیتگر و ایران مال واقع شده است و یکی از غربی‌ترین شهرک‌های استان تهران به‌شمار می‌رود.

موقعیت مکانی مروارید شهر روی نقشه (35.753586822559754, 51.138525056462086) است.

به گزارش ایسنا، سال ۱۳۹۰ بود که شهرداری تهران تصمیم گرفت که به زمین‌های این منطقه سروسامان دهد. در همان زمان، شهرداری تهران این زمین‌های وسیع را جزو بخش شهری اعلام کرد و بعد از حل اختلافات پیش آمده با سازمان منابع طبیعی، تصمیم گرفت که این زمین‌ها را به مناطق مسکونی تبدیل کند. شهرداری تهران، مدتی بعد این زمین‌ها را به تعاونی‌های شهرداری منطقه ۲۲ تهران و نهادهایی نظیر سازمان آتش‌نشانی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام مهندسی، دانشگاه تهران، بهشت زهرا و… واگذار کرد و مجوز ساخت برج‌های تا ۳۰ طبقه را به این نهادها اعطا کرد. پس از این، تعدادی از نهادهای نام‌برده تصمیم گرفتند که زمین‌های خود را به سایر نهادها واگذار کنند.

موقعیت مکانی و آب‌وهوایی مروارید شهر

مروارید شهر از مرکز تهران فاصله‌ی زیادی دارد و به‌دلیل همجواری با دو اتوبان اصلی شهید خرازی و شهید همدانی، از ترافیک سرسام‌آور استان تهران به‌دور است. فاصله‌ی این شهرک تا دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس (چیتگر) ۷ کیلومتر و تا مجموعه‌ی بازار بزرگ ایران (ایران مال) ۵ کیلومتر است که یک مزیت عالی برای این شهرک به‌شمار می‌رود؛ زیرا خبری از ترافیک سنگین و اتلاف وقت نیست.

مروارید شهر همانند شهرک چیتگر، از نقاط آینده‌دار منطقه ۲۲ به‌شمار می‌رود. وجود ایران مال و مجموعه‌ی درحال ساخت شهرداری هزارویک شهر در نزدیکی این شهرک، موقعیت بسیار خوبی را برای آن فراهم کرده‌اند و نظر سرمایه‌گذاران بسیاری به این منطقه جلب شده است.

شهرک مروارید شهر در نزدیکی الهیه غرب، شهرک دانشگاه شریف، آتی شهر، همراه شهر و شهرک شهید خرازی قراردارد. مروارید شهر یکی از شهرک‌های جدید است که بر اساس طرح تفصیلی شهرداری تهران ساحته شده است. بر اساس این طرح، شهرک‌های جدید باید با رعایت اصول شهرسازی و حفظ فضای سبز و مبتنی بر شهرسازی مدرن ساخته شوند و ساختمان‌های آن‌ها برج‌های مسکونی بلند باشد و در این شهرک‌ها تمامی امکانات مانند مراکز آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی وجود داشته باشد. این شهرک‌ها در واقع تمامی امکانات را دارند و شما شاید برای شغل خود مجبور باشید از آن‌ها خارج شوید.

مروارید شهر، یک شهرک مدرن است که زیرساخت‌های اصولی و مهندسی‌شده دارد و دسترسی بسیار خوبی به مترو، اتوبان‌ها و مکان‌های تجاری و تفریحی دارد و در چند سال آینده به یکی از شهرک‌های مهم و برتر تهران تبدیل می‌شود.

مروارید شهر ۵۸ هکتار وسعت دارد و در نزدیکی کوه‌های البرز قرار دارد و ۹ هزار واحد مسکونی دارد که در ۵۹ برج قرار گرفته‌اند. درحال حاضر همه‌ی برج‌ها ساخته نشده‌اند و تعداد خیلی زیادی از آن‌ها در دست ساخت هستند. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قرار است که ۳۰ هزار نفر در این شهرک ساکن شوند.

یکی از بزرگترین مزایای این شهرک زیبا، آب‌وهوای آن است. این شهرک به کوه‌های شمال‌غرب تهران نزدیک است و حتی در آلوده‌ترین روزهای سال نیز از هوایی پاک برخوردار است. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که این شهرک از مرکز شهر تهران فاصله زیادی دارد و این می‌تواند یکی از دلایل مهم هوای پاک این ناحیه باشد. آب وهوای این شهرک در طول سال پاکیزه است؛ زیرا در ناحیه‌ی آب‌وهوایی تهران، بیشتر بادها، از نوع بادهای غربی هستند و از بخش غربی وارد این استان می‌شوند و آلودگی‌ها را از این محدوده بیرون می‌کنند. به‌همین‌دلیل شهرک مروارید شهر در بیشتر روزهای سال آب‌وهوایی دلچسب دارد و از آلودگی‌هایی که در زمستان و فصول سرد گریبان‌گیر تهران می‌شود، به‌دور است. هم‌چنین نزدیکی به کوه‌های غربی تهران، موقعیت آب‌وهوایی این شهرک را از سایر مناطق مطبوع‌تر و پاک‌تر می‌کند و آن را به محلی مناسب برای زندگی تبدیل خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری در مروارید شهر

همان‌طوری که پیش‌تر نیز گفته شد، مروارید شهر یکی از جدیدترین شهرک‌های تهران به‌شمار می‌رود و هنوز خیلی‌ها درمورد آینده‌ی آن دچار شک‌وتردید هستند. تجربه ثابت کرده است که در پایتخت اگر روز ملک و زمین سرمایه‌گذاری کنید اصلاً ضرر نخواهید کرد. بسیاری از نقاط مهم شهر تهران که این روزها قیمت زمین و خانه در آن‌ها سربه‌فلک کشیده است، روزگاری زمین بایر بوده‌اند. می‌توان با سرمایه‌گذاری به‌موقع در محل‌های مناسب، آینده‌ای خوب برای سرمایه‌ی خود رقم زد.

با تمام این تفاسیر، همان‌طوری که پیش‌تر نیز گفته شد، این شهرک از زیرساخت‌های شهری و مهندسی‌شده برخوردار است و تمامی امکانات رفاهی از ورزشگاه، فروشگاه و مدرسه گرفته تا درمان‌گاه، فضای سبز، پاساژهای بزرگ و هر چیزی که برای زندگی شهری ضروری است را در خود جای خواهد داد.

به‌محض این‌که مرحله‌ی ساخت برج‌ها تکمیل شود و مالکین بتوانند در آن‌ها ساکن شوند، امکاناتی که گفته شد به‌تدریج به مروارید شهر اضافه می‌شوند و این شهرک را به یک موقعیت ویژه در غرب تهران تبدیل خواهند کرد.

مروارید شهر در آینده به‌دلیل امکانات رفاهی مناسب، دسترسی‌های خوب و همچنین زیرساخت‌های مدرن و آب‌وهوای پاک، به موقعیتی عالی در تهران تبدیل می‌شود. به‌این‌ترتیب اگر شما می‌خواهید روی یک موقعیت آینده‌دار سرمایه‌گذاری کنید، می توانید روی مروارید شهر حساب کنید. این شهرک تازه تأسیس موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و در سال‌های آینده به یکی از نقاط مهم شهر تبدیل می‌شود. اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشید، می‌توانید یک یا چند واحد از آپارتمان‌های موجود در مروارید شهر را خریداری کنید؛ زیرا این شهرک بی‌تردید درحال رشد و توسعه است و فضای شهری بسیار دل‌نشینی دارد و ساختمان‌های آن هم بسیار و مدرن و لوکس هستند. مروارید شهر هم‌اکنون قابل سکونت است؛ اما هنوز امکانات چندانی ندارد و بیشتر برج‌های آن هنوز هم در دست ساخت هستند.

پروژه‌های مروارید شهر

عوامل زیادی هستند که باعث می‌شوند تا شهروندان زیادی به خرید آپارتمان در شهرک مروارید شهر علاقه‌مند باشند. از جمله این عوامل می‌توان به آب‌وهوای نسبتاً پاک محدوده‌ی مروارید شهر، امکان پیش‌خرید و سرمایه‌گذاری در برج‌هایی که در دست ساخت هستند، امکانات فوق‌العاده‌ی برج‌های ساخته شده و البته نزدیکی به مراکز تجاری و تفریحی منطقه 22 اشاره کرد.

شهرک مروارید شهر از آن دسته شهرک‌هایی است که واحدهای آن پیش‌فروش شده‌اند و هنگام پیش‌فروش، امتیاز خرید آن‌ها به خریدار داده می‌شود.

یکی از نگرانی‌های اصلی خریداران این است که پروژه‌ها با تأخیر تحویل داده شوند یا مشکلاتی در ساخت‌وساز ایجاد شود. برج‌های مروارید شهر توسط پیمان‌کاران مختلفی ساخته می‌شود و یک شرکت مسئول همه‌چیز نیست. همان‌طوری که پیش‌تر نیز گفته شد، نهادهایی نظیر سازمان آتش‌نشانی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام مهندسی، دانشگاه تهران، بهشت زهرا و… وظیفه‌ی ساخت برج‌ها را برعهده دارند که همه‌ی آن‌ها معتبر و باسابقه بوده که بر اساس سرمایه‌ی افرادی که پروژه‌ها را پیش‌خرید کرده‌اند، برج‌ها را می‌سازند.

فرآیند ساخت مروارید شهر از چند سال پیش شروع شده و به‌خوبی پیش می‌رود. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، تعدادی از واحدها به مالکان تحویل داده شده‌اند و این شهرک تقریباً مسکونی است. سایر واحدها نیز در سال جاری و سال‌های آینده به خریداران گرامی تحویل داده می‌شود. امکانات تفریحی و رفاهی که در بالا نیز به آن‌ها اشاره کردیم، هنوز احداث نشده‌اند؛ اما به محض تکمیل ساخت‌وساز برج‌های اصلی، آن‌ها نیز توسعه می‌یابند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

شما عزیزان می‌توانید هم‌اکنون واحدهای مروارید شهر را پیش‌خرید کنید و یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، شهرداری منطقه ۲۲ تهران قصد دارد در شهرک مروارید شهر ۵۹ برج مسکونی بسازد و همه‌ی این برج‌ها هم‌اکنون در دست ساخت هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که این برج‌ها بر اساس به‌روزترین فناوری‌ها و آئین‌نامه‌های ساختمان‌سازی اروپا و ایران ساخته می‌شوند و ایمنی و استحکام بسیار بالایی دارند و فضای داخلی آن‌ها نیز لوکس بوده و امکانات خارق‌العاده‌ای دارد.

برخی از پروژه‌های مروارید شهر عبارتند از:

  • پروژه سیمان تهران
  • پروژه خادمین شهرداری
  • پروژه آتش‌نشانی مروارید شهر (مربوط به کارکنان محترم سازمان آتش‌نشانی)
  • پروژه ونوس (مربوط به کارکنان محترم شهرداری منطقه ۲۲ تهران)
  • پروژه خانه سینما
  • پروژه مروارید شهر (مربوط به کارکنان محترم سازمان برنامه و بودجه)
  • پروژه مروارید بقیه‌الله (مربوط به معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان محترم بیمارستان بقیه‌الله (عج))
  • پروژه مروارید بهارستان (مربوط به کارکنان محترم مجلس شورای اسلامی)
  • پروژه کارکنان محترم بهشت زهرا

تمامی این پروژه‌ها در تاریخ‌های خاصی آماده و قابل تحویل می‌شوند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پیمان‌کاران پروژه‌ها همگی معتبر بوده و سابقه‌ی ساخت‌وساز در اطراف دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس (چیتگر) را دارند. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید آسوده‌خاطر باشید و از بابت سرمایه‌ی خود هیچ نگرانی نداشته باشید؛ زیرا این پروژه‌ها در تاریخ مقرر شده تکمیل شده و تحویل داده می‌شوند.

شهرداری منطقه ۲۲ تهران برای پروژه‌هایی که بین سال ۹۰ تا ۹۷ جواز ساخت دریافت کرده‌اند، مجوز ساخت ۳۰ طبقه را صادر کرده است؛ اما پروژه‌هایی که تاریخ دریافت جواز آن‌ها بعد از سال ۹۷ بوده است، مجوز ساخت ۱۲ طبقه را دارند.

در ادامه پروژه‌های مروارید شهر را به‌صورت دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد. با گارِن‌لند همراه باشید.

پروژه سفیر یا پروژه S2

اگر از ناحیه‌ی غرب به شرق مروارید شهر حرکت کنید، اولین قطعه‌ای که مشاهده می‌کنید پروژه‌ی سفیر یا پروژه‌ی S2 است که مربوط به تعاونی مسکن سپاشهر است. تمامی آپارتمان‌های پروژه سفیر، ۱۴۵ متری و سه‌ خوابه هستند. بر اساس گفته‌های پیمان‌کار پروژه، موعد تحویل واحدهای این پروژه در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

پروژه‌ مروارید ۲ یا بقیه‌الله ۲

پروژه‌ مروارید ۲ یا بقیه‌الله ۲ یک پروژه‌ی 30 طبقه است که واحدهای آن متراژهای مختلفی دارند. واحدهای این پروژه دارای متراژ‌های 125، 145 و 155 متری هستند. این پروژه در دست تکمیل بوده و به‌زودی به مالکان محترم تحویل داده می‌شود.

پروژه برلیان

برلیان، یکی از زیباترین پروژه‌های این شهرک است. واحدهای این پروژه دارای متراژهای ۹۵، ۱۲۷ و ۱۳۱ متری هستند. پیمان‌کار این پروژه شرکت مهرآفرین است و قرار ایت این پروژه را به‌زودی تحویل مالکان محترم دهد.

پروژه الماس بهداری

پیمان‌کار این پروژه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و واحدها را به مالکان محترم تحویل داد. متراژهای پروژه الماس بهداری به‌صورت 2 واحد 137 متری جنوبی، 4 واحد 172 متری هم شمالی و هم جنوبی و 2 واحد 157 متری شمالی است.

پروژه سیمان تهران

این پروژه توسط شرکت سیمان تهران ساحته شد و در سال‌های گذشته به مالکان محترم تحویل داده شد.

پروژه F7 و F8 یا پروژه الهیه فرشته

پروژه الهیه فرشته یک پروژه در قالب دو برج ۳۰ طبقه است که سازنده‌ی آن شرکت تعاونی عمران توسعه سپاشهر است و متراژ همه‌ی واحدهای آن یکسان و ۱۴۷ متر است که به‌صورت ۳ دانگ و ۶ دانگ در بازار عرضه شده‌اند.

پروژه بهارستان

این پروژه توسط مجلس شورای اسلامی ساخته شده است و دارای واحدهای ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۷ متری است که همگی به مالکان محترم تحویل داده شده‌اند.

پروژه ایران‌سازه

این پروژه توسط سازمان تأمین اجتماعی ساخته شده است که برج آن ۳۰ طبقه بوده و هر طبقه‌ی آن نیز ۸ واحد دارد. واحدهای این پروژه از ۱۲۶ تا ۱۵۴ متر متغیر هستند و همگی به مالکان محترم تحویل داده شده‌اند.

پروژه مروارید شهر

این پروژه توسط سازمان برنامه و بودجه ساخته شده و از دو بلوک L1 و L2 تشکیل شده است. واحدهای این پروژه همگی تا پایان سال جاری (۱۴۰۲) به مالکان محترم تحویل داده خواهند شد.

پروژه لشکر ۲۷

پروژه لشکر 27 مروارید شهر توسط تعاونی لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) ساخته شده که در واقع یک برج ۳۰ طبقه است و واحدهای آن متراژهای یکسانی دارند. تمامی واحدهای این پروژه ۱۴۵ متری و ۳ خوابه هستند و قرار است که تا پایان سال جاری (۱۴۰۲) به مالکان محترم تحویل داده شوند.

پروژه خادمین

پیمان‌کار این پروژه، شهرداری منطقه ۲۲ است. این پروژه از سه بلوک ۲۱ طبقه تشکیل شده است. برج F11 که ۲۱ طبقه بوده و واحدهای آن از ۱۱۰ تا ۱۵۷ متر متغیر هستند، به مالکان محترم تحویل داده شده است. برج E10 نیز همانند F11 دارای ۲۱ طبقه بوده و متراژ واحدهای آن نیز از ۱۱۰ تا ۱۵۷ متر متغیر است. واحدهای این برج نیز به مالکان محترم تحویل داده شده‌اند. سومین برج نیز در دست ساخت است و هنوز به مالکان تحویل داده نشده است.

پروژه مروارید خیام

این پروژه، پیمان‌کار شخصی دارد. سازنده‌ی این برج جناب آقای مهندس لالوی است که از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین برج‌ساز‌های ایران است. متراژهای این برج 97، 103، 108 متر است جز دو پروژه قیمت قطعی مروارید شهر است، طبقه و واحد این پروژه مشخص است. این برج ۲۵ طبقه دارد و هر طبقه‌ی آن نیز دارای ۷ واحد است.

پروژه مروارید بقیه‌الله ۱

پیمان‌کار این پروژه، شرکت اریکه پارسیان است که ید طولایی در برج‌سازی دارد. این برج دارای ۳۰ طبقه بوده و هر طبقه نیز ۸ واحد دارد. متراژ واحدهای این پروژه 130، 150 و 160 متر است که واحدهای 130 متری ویو شمالی، واحدهای 150 متری ویو جنوبی و واحدهای 160 متری آن ویو شمالی و جنوبی دارند. لازم به‌ذکر است که واحدهای ۱۳۰ متری این برج ۲ خوابه بوده و بقیه ۳ خوابه هستند.

پروژه تریتیوم ۳

تریتیوم 3 یکی از پروژه‌های شخصی‌ساز این مجموعه است تو توسط شرکت نیکان سازه سدید ساخته شده است. این برج واحدهای ۱۲۲، ۱۲۶ و ۱۳۳ متری دارد و به مالکان محترم تحویل داده شده است.

پروژه ساحل ۳

این پروژه توسط شرکت ابنیه ساحل ساخته شده و متراژ واحدهای آن از ۱۰۵ تا ۱۲۰ متر متغیر است. این پروژه دارای ۳۱ طبقه است که از این تعداد، ۲۵ طبقه مسکونی، ۵ طبقه پارکینگ و یک طبقه نیز لابی برج است. گفته می‌شود که این پروژه تا اردیبهشت ۱۴۰۳ به مالکان محترم تحویل داده می‌شود و در صورت دیرکرد، جریمه‌ی آن پرداخت خواهد شد. از جمله امکانات این برج می‌توان به استخر، سونا، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، 4 لاین آسانسور، مهد کودک، هلی‌پد، روف گاردن (بام سبز)، کارواش اختصاصی، خشک‌شویی و سیستم هوشمند BMS اشاره کرد.

پروژه مهتاب ۲

این پروژه توسط شرکت تعاونی الدوز آذربایجان درحال ساخت است و دارای متراژهای 128، 134، 136 و 172 متری است. پروژه مهتاب 2 در قالب یک برج 23 طبقه که 19 طبقه آن مسکونی است درحال ساخت است.

پروژه سران

سازنده‌ی این پروژه شرکت تعاونی همت کاشانه است. پروژه سران در قالب یک برج ساخته شده است که از ۳۱ طبقه تشکیل می‌شود. ۲۵ طبقه آن به واحدهای مسکونی، ۵ طبقه آن به پارکینگ و انباری و یک طبقه آن به لابی اختصاص داده شده است. متراژ واحد های مسکونی برج سران، بین ۱۰۲ متر مربع تا ۱۵۵ متر مربع متغیر است. از جمله امکانات این برج می‌توان به روف گاردن، استخر، سونا، جکوزی، آیفون تصویری، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، دوربین مداربسته، لابی مدرن و بسیار مجلل، هلی‌پد، 2 لاین آسانسور پر سرعت هتلینگ، نور پردازی برج، مهد کودک، خشکشویی مرکزی، شوتینگ زباله، برق اضطراری، پارکینگ مهمان، پارکینگ و انباری اختصاصی برای هر واحد مسکونی، سیستم اعلام و اطفاء‌حریق، بالکن اختصاصی و لابی‌مَن ۲۴ ساعته اشاره کرد.

پروژه صدف

پروژه صدف توسط تعاونی بهشت زهرا ساخته شده است و دارای متراژهای 135 تا 150 متری است که هم‌اکنون به مالکین محترم تحویل داده شده است. برج صدف در رینگ جنوبی مروارید شهر بین برج های ساحل 3 و تریتیوم قرار دارد و ۲۲ طبقه مسکونی و ۳ طبقه‌ی منفی دارد و در هر طبقه‌ی آن نیز ۸ واحد قرار گرفته است.

پروژه ستاره

سازنده این پروژه، تعاونی شهرداری منطقه 22 است. برج ستاره مروارید شهر یکی از برج‌های مسکونی مجلل در شهرک مروارید شهر است که از ۳۰ طبقه تشکیل شده است. یک طبقه از این مجتمع به لابی مجلل، ۵ طبقه‌ی آن به پارکینگ و انباری و ۲۴ طبقه‌ی آن به واحدهای مسکونی اختصاص داده شده است. متراژ واحدهای این برج از ۱۱۰ تا ۱۷۰ متر متغیر است.

پروژه K2 کامرانیه

این پروژه توسط تعاونی سپاشهر ساخته می‌شود و دارای متراژهای 80 تا 120 متری است و قرار است که تا پایان سال ۱۴۰۳ به مالک‌های محترم تحویل داده شود. برج مسکونی K2 کامرانیه یکی دیگر از پروژه‌های تعاونی عمرانی سپاشهر است که در قسمت غرب دریاچه چیتگر در زمینی به مساحت 2152 متر مربع در قطعه بلوک K2 درحال ساخت است و به‌همین دلیل نام این پروژه را K2 گذاشته‌اند. این برج ۲۷ طبقه بوده که ۲۲ طبقه‌ی آن مسکونی است و متراژ واحدهای آن از ۸۵ و ۸۸ متر دو خوابه تا ۱۲۵ متری سه خوابه متغیر است.

پروژه آناهیتا

پروژه آناهیتا توسط تعاونی آتش‌نشانی ساخته و تحویل داده شده است. متراژهای آن از 115 متر تا ۲۱۰ متر متغیر است. این برج شامل ۳۰ طبقه است که ۴ طبقه‌ی آن پارکینگ، ۱ طبقه‌ی آن لابی و ۲۵ طبقه‌ی آن مسکونی است. واحدهای برج آناهیتا در طبقات ۱ تا ۱۰، ۱۲۰ متری ۲ خوابه هستند و در هر طبقه ۱۰ واحد وجود دارد. در طبقات ۱۱ تا ۲۱، ۸ واحد مسکونی ۱۵۵ متری ۲ خوابه و ۳ خوابه وجود دارد و واحدهای طبقات ۲۲ تا ۲۵، ۲۰۰ و ۲۱۰ متری ۳ خوابه هستند و همچنین طبقات ۲۲ تا ۲۵ هر طبقه ۶ واحدی است. واحدهای شمالی در برج آناهیتا چشم انداز کوهستان و واحدهای جنوبی چشم انداز بدون مشرف و دلبازی دارند.

برج آناهیتا دارای ۷ لاین آسانسور است که ۶ لاین آن نفربر و ۱ لاین آن آسانسور باری است. لابی طبقات برج آناهیتا دارای طراحی زیبا هستند و همچنین لابی برج نیز جزو لابی‌های شیک در میان برج‌های آماده مروارید شهر است. از دیگر امکانات برج آناهیتا می‌توان به ۷ لاین آسانسور، سیستم اعلان و اطفاء حریق، شوتینگ زباله، اتاق کنترل و دوربین مداربسته، سالن اجتماعات و سالن ورزشی اشاره کرد.

پروژه ستین

پروژه ستین توسط شرکت آرین سازه ساخته می شود دارای 12 برج 12 طبقه است و قرار است که تا پایان سال ۱۴۰۴ تحویل داده شوند. یکی از بزرگترین مزایای این پروژه، تنوع متراژی واحدهای آن است. واحدهای این برج‌ها از ۶۰ متر تا ۱۸۰ متر متغیر هستند.

پروژه رومنس

پروژه رومنس توسط تعاونی توسعه همت ساخته می شود و دارای 8 برج 17 طبقه است که 12 طبقه آن‌ها مسکونی است و دارای متراژهای 90، 130 و 150 متری است. از جمله امکانات این برج‌ها می‌توان به لابی بسیار مجلل، سالن ورزشی و بدن‌سازی، سیستم مدیریت هوشمند BMS، روف گاردن 360 درجه، سالن اجتماعات و مراسم، جاده تندرستی، فضای بازی کودکان، استخر، سونا، جکوزی و سرمایش و گرمایش مرکزی (چیلر) اشاره کرد.

پروژه اسپرلوس

پروژه اسپرلوس توسط شرکت برماگستر همت ساخته می شود دارای 6 بلوک می باشد و تحویل آن 4 ساله است. این پروژه شامل 18 برج 12 طبقه است و در هر واحد آن تقریباً ۸ واحد قرار گرفته است. متراژ واحد ها 100 متری 2 خوابه و 130 متری 3 خوابه است و زمان تحویل واحدها سال 1404 تخمین زده شده است.

پارکینگ اختصاصی مهمان، آسانسور باربری، روف گاردن، سیستم هوشمند مدیریت ساختمان (BMS)، شوتینگ زباله، مجموعه ورزشی، مهدکودک و پارک بازی کودکان، سالن اجتماعات، سینما، استخر، سونا، جکوزی، پیست دوچرخه‌سواری و نور عالی برای تمام واحدها از جمله امکانات برج‌های این پروژه هستند.

پروژه پلازا

پروژه پلازا توسط شرکت عمارت مدرن ایرانیان در حال ساخت است که از ۴ برج ۱۳ طبقه تشکیل شده و دارای متراژهای 90، 100، 120 متری است. از جمله امکانات این پروژه می‌توان به پارکینگ اختصاصی مهمان، آسانسور باربری، روف گاردن، سیستم هوشمند مدیریت ساختمان (BMS)، شوتینگ زباله، مجموعه ورزشی، مهدکودک و پارک بازی کودکان، سالن اجتماعات، سینما، استخر، سونا و جکوزی اشاره کرد.

پروژه سپکو

پروژه سپکو توسط شرکت تعاونی مروارید شهر فاخر در حال ساخت است و دارای 5 بلوک است. واحدهای این پروژه به‌صورت ۱۰۰ و ۱۳۰ متری دو خوابه ساخته می‌شوند. باتوجه‌به اعلام زمان‌بندی تحویل 36 ماهه از زمان تاریخ صدور پروانه جهت ساخت و راه‌اندازی و انشعابات و تحویل 12 ماهه جهت سکونت، تحویل قطعی پروژه برای سال 1405 پیش‌بینی شده است.

از دیگر پروژه‌های مسکونی مروارید شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروژه پزشکان 1
  • پروژه خاتم
  • پروژه خانه سینما
  • پروژه نارنجستان ۴
  • پروژه مروارید دانشگاه تهران
  • پروژه وزرا
  • پروژه نظام مهندسی (کوثر)
  • پروژه هزاره سوم

مروارید شهر

دسترسی‌های مروارید شهر

موقعیت مکانی خاص شهرک مروارید شهر باعث شده تا این شهرک علاوه‌بر آب‌و‌هوای بسیار مناسب، از دسترسی بسیار خوبی نیز برخوردار باشد. این شهرک از شمال با بزرگراه خرازی (همت) و از جنوب با آزادراه تهران-کرج و بزرگراه رسالت ارتباط داشته و دسترسی مناسبی به بزرگراه حکیم، بلوار اردستانی و همچنین مترو وردآورد دارد.

علاوه‌بر راه‌های ارتباطی، دسترسی شهرک مروارید شهر به اماکن رفاهی نیز مناسب بوده و به‌راحتی به مراکزی از جمله دریاچه چیتگر و بخش تجاری آن، مجموعه بزرگ ایران مال و شهربازی هزارویک شهر دسترسی دارد. البته ناگفته نماند که در داخل این شهرک نیز به‌زودی امکانات رفاهی و تفریحی زیادی احداث می‌شود.

کلام آخر

به‌طور کلی در شهرک مروارید شهر پروژه‌های زیادی در دست ساخت هستند و به‌سرعت درحال پیشرفت است. در این مقاله ما سعی کردیم که شما را با مزایای سرمایه‌گذاری در مروارید شهر آشنا کنیم و در آخر نیز باید بگوییم که مروارید شهر یکی از بهترین نقاط منطقه 22 تهران برای سرمایه‌گذاری است. این شهرک امکانات و ویژگی‌های خاصی دارد که شاید در بسیاری از مناطق تهران دیده نمی‌شوند.

مروارید شهر به‌عنوان یکی از بهترین نقاط منطقه ۲۲ تهران شناخته می‌شود و یکی از دلایل این موضوع نیز ساخت‌وساز اصولی این شهرک نوساز و مدرن است. همان‌طور که در مقاله نیز اشاره کردیم، این شهرک بر اساس آئین‌نامه‌های ساخت‌وساز اروپا ساخته می‌شود و از به‌روزترین فناوری‌ها برخوردار است.

به‌طور کلی، این شهرک از مزایای زیر برخوردار است:

  • موقعیت مکانی مناسب
  • آب‌وهوای خوب
  • دسترسی آسان به اماکن رفاهی و تفریحی
  • دسترسی آسان به مترو و راه‌های ارتباطی
  • رعایت اصول شهرسازی و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب
  • مدرن بودن مروارید شهر
  • امکان رشد و پیشرفت به‌دلیل نزدیکی به جاذبه‌های پرطرفدار منطقه 22
  • ساخت پروژه‌ها توسط پیمان‌کاران باسابقه
  • وجود واحدهایی با متراژها و قیمت‌های مختلف

پروژه‌هایی که در این شهرک اجرا شده‌اند، به‌صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند و به‌صورت اقساط پول آن‌ها در بازه‌های زمانی مختلف پرداخت می‌شود. از طرف دیگر به‌دلیل تنوع متراژ، دست خریداران برای سرمایه‌گذاری کاملاً باز است. این ویژگی‌ها شرایطی را فراهم کرده‌اند تا افراد مختلف با توانایی مالی متفاوت بتوانند در این شهرک سرمایه‌گذاری کنند.

با این تفاسیر می‌توان گفت که مروارید شهر یکی از شهرک‌های روبه رشد و آینده‌دار تهران بوده و سرمایه‌گذاری در این شهرک بهترین کاری است که امروز می‌توانید انجام دهید.

پیام بگذارید