منطقه 22 تهران و هرآنچه که باید درمورد آن بدانید

10 شهریور 1402
0 نظر

منطقه 22 ، یکی از جدیدترین، مدرن‌ترین و البته بلندترین مناطق تهران است که برج‌های زیادی را در خود جای داده و یک مکان امن برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود.

منطقه‌ی ۲۲ در واقع جدیدترین منطقه‌ی شهرداری تهران به‌شمار می‌رود که در غرب این کلان‌شهر واقع شده است. این منطقه‌ی تازه تأسیس، بزرگ‌ترین منطقه در غرب تهران است و با برج‌های معروف خود شناخته می‌شود. منطقه ۲۲ تهران به‌دلیل دوری از مرکز شهر و شلوغی‌های معروف آن و همچنین آب‌وهوای مناسب، یک محل ایده‌ئال برای زندگی به‌شمار می‌رود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید در پایتخت زیبای ایران زندگی کنید؛ اما نگران وضعیت آب‌وهوا و همچنین ترافیک‌های سنگین هستید، می‌توانید در منطقه ۲۲ تهران سرمایه‌گذاری کنید.

از آن‌جایی که این منطقه نسبت به سایر مناطق تهران و حومه جدیدتر است، بسیاری از افراد هنوز با آن و پتانسیلی که دارد آشنایی ندارند. به‌همین‌ منظور ما در گارِن‌لند تصمیم گرفتیم که به‌صورت دقیق نگاهی به منطقه ۲۲ تهران و همچنین ویژگی‌های آن داشته باشیم تا شما عزیزان را با این منطقه‌ی مدرن و زیبا بیشتر آشنا کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه‌ منطقه ۲۲ تهران

پیش از وقوع انقلاب اسلامی و حتی در دوران بعد از انقلاب و پیش از جنگ تحمیلی، دولت‌مردان در نظر داشتند که منطقه‌ی شمال‌غربی تهران که این روزها منطقه‌ی ۲۲ در آن واقع شده است را به یک مکان توریستی و تفریحی تبدیل کنند. برنامه این بود که در این مکان با ایجاد فضای سبز وسیع و ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی، شمال‌غرب تهران را به جایی همانند پارک مرکزی نیویورک تبدیل کنند.

پس از وقوع جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس، بسیاری از مردم از شهرهای اطراف به تهران مهاجرت کردند که البته این موضوع دلایل بسیاری داشت. تهران به‌عنوان پایتخت، می‌توانست محل رشد باشد و به‌همین منظور بسیاری از افراد سعی کردند که هرطوری شده خود را به تهران برسانند و در این کلان‌شهر زندگی کرده و ماندگار شوند.

مهاجرت گسترده به تهران، باعث وقوع بحران مسکن شد و این جمعیت عظیم به جایی برای زندگی احتیاج داشتند. به‌همین‌دلیل دولت محترم وقت تصمیم گرفت که پایتخت را گسترش داده و زمین‌های بیشتری را به مناطق مسکونی تبدیل کند.

یکی از مناطقی که کاندید مناسبی برای این‌کار بود، ناحیه‌ی غربی و شمال‌غربی تهران بود. دولت وقت تصمیم گرفت که ایده‌ی ایجاد یک مرکز تفریحی و توریستی را کنار گذاشته و این بخش از تهران را به یک محل مسکونی بزرگ و مدرن تبدیل کند.

از آن‌جایی که این منطقه داری دسترسی‌های مهم و مفیدی مانند آزاد راه تهران-کرج، بزرگراه همت، بزرگراه آزادگان و بزرگراه حکیم است، در سال 1370 بیشتر مورد توجه شهرداری قرار گرفت و برای جهت‌یابی و مکان‌یابی فضاهای مناسب شهری، در دستورکار مشاورین مهندس باوند، قرار گرفت که 3 سال بعد بر اساس مطالعات تهیه شده، این محدوده، با عنوان طرح تفصیلی منطقه 22 تصویب شد. در شهریور ماه سال 1379، شهرداری منطقه ۲۲ توسط کمیسیون ماده 5، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و نام شهرک راه آهن را به نام شهرک گلستان تغییر داد. همچنین مناطق بسیاری که جزو منطقه 5 و استان البرز محسوب می شدند، به این منطقه اضافه شدند. منطقه 22 تهران، دارای امکانات دیگری مانند پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه ژنتیک، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی است.

بالاخره پس از رایزنی‌های بسیار، تصمیم بر این شد که ناحیه‌ی شمال‌غربی استان تهران برای انبوه‌سازی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و واحدهای مسکونی و تجاری در آن ایجاد شوند. حاصل این تصمیم مهم و حیاتی، منطقه‌ی ۲۲ تهران است که این روزها به یکی از لوکس‌ترین، مدرن‌ترین و البته اصولی‌ترین بخش‌های استان تهران و حتی ایران تبدیل شده است. منطقه‌ی ۲۲ تهران این روزها با برج‌های مسکونی خود شناخته می‌شود و یکی از بهترین و امن‌ترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود.

ویژگی‌های منطقه ۲۲ تهران

منطقه‌ ۲۲ تهران در مجموع ۶۲۰۰ هکتار وسعت دارد که از این میزان، ۱۳۰۰ هکتار فضای سبز است که در نوع خود بی‌نظیر است. بر اساس داده‌های‌ منتشر شده،‌ ارتفاع منطقه‌ی ۲۲ از سطح دریا به‌طور تقریبی ۱۳۴۰ متر است. این منطقه از سمت شمال به کوه‌های البرز، از سمت شرق به حریم رودخانه کن، از سمت جنوب به آزاد راه تهران-کرج و از سمت غرب به جنگل‌های دست‌کاشت وردآورد محدود می‌شود.

منطقه ۲۲ از نظر جمعیت انسانی نیز در مقایسه با سایر مناطق تهران، جوان محسوب می‌شود. یکی از دلایل این موضوع، ارزان بودن زمین‌ها و خانه‌های این منطقه در مقایسه با سایر مناطق تهران است. همین امر باعث شده تا جوانان و افرادی که به‌تازگی تشکیل خانواده داده‌اند، بتوانند در این منطقه از طریق اجاره کردن یا خرید خانه، ساکن شوند.

یکی دیگر از دلایل مهاجرت جوانان به این منطقه، وجود امکانات رفاهی و بافت مدرن آن است. برج‌سازی انبوه در این منطقه و ساخت واحدهایی با به‌روزترین امکانات باعث شده تا نظر جوانان به این منطقه بیشتر جلب شود.

در طرح جامع تهران برای سال ۱۴۰۵، پیش‌بینی شده است که حدود ۳۵۰ هزار نفر در منطقه ۲۲ ساکن شوند. با توجه‌به این‌که پروژه‌های زیادی در این منطقه درحال ساخت هستند، رسیدن به چنین آماری اصلاً دور از ذهن نیست.

منطقه ۲۲ تهران یکی توسط یکی از بهترین شبکه‌های بزرگراهی ایران محاصره شده است. این منطقه از طریق بزرگراه‌های شهید فهمیده (تهران-کرج)، شهید خرازی، شهید همدانی و آزادگان در دسترس است و ساکنین محترم این منطقه می‌توانند به‌سادگی و به‌دور از ترافیک و شلوغی، به بسیاری از بخش‌های شهر تهران دسترسی داشته باشند. یکی دیگر از دسترسی‌های مهم منطقه‌ ۲۲ تهران، نزدیکی به آزادراه تهران-شمال است که می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به‌دور از ترافیک به شمال برسید.

محله‌های منطقه ۲۲

همان‌طوری که گفته شد، منطقه ۲۲ تهران وسعت بسیار زیادی دارد و بدیهی است که محله‌های زیادی را در خود جای داده باشد. باید توجه کرد که محله‌های منطقه ۲۲ تهران برخلاف سایر مناطق، قدیمی نیستند و همه‌ی آن‌ها در واقع شهرک‌هایی نوساز و مدرن هستند که توسط پیمان‌کاران مختلفی ساخته شده‌اند یا هنوز درحال ساخت هستند.

تمامی شهرک‌ها و محله‌هایی که در منطقه ۲۲ تهران هستند، دارای امکانات مخصوص به‌خود هستند و به‌همین دلیل می‌توان گفت که از مرکز تهران مستقل هستند. منطقه ۲۲ از مرکز تهران فاصله دارد و به‌همین دلیل وجود امکانات رفاهی برای شهروندان محترم این ناحیه، یکی از ضروریات است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به‌طور مختصر با برخی از محله‌ها و شهرک‌های منطقه ۲۲ تهران آشنا شویم.

دهکده المپیک

دهکده المپیک در ابتدا بخشی از شهرداری منطقه ۵ تهران بود؛ اما پس از تقسیم اراضی و ایجاد منطقه ۲۲، به‌عنوان بخشی از این منطقه شناخته می‌شود. دهکده المپیک با سایر بخش‌های منطقه ۲۲ تفاوت‌هایی دارد. دهکده المپیک دارای یک بخش قدیمی و یک بخش نوساز است. این ناحیه در واقع به دو بخش تقسیم شده و دلیل آن را در ادامه برای شما عزیزان بازگو می‌کنیم.

در ابتدا، دهکده المپیک برای اسکان ورزشکاران المپیک در دهه ۴۰ ساخته شد. این بخش از دهکده المپیک امروزه با نام «بافت قدیمی المپیک» شناخته می‌شود. در بافت قدیمی دهکده المپیک، ساختمان‌های ورزشی دهکده المپیک قرار دارند. بخش دیگر این محله که نوساز است و با نام «بافت جدید دهکده المپیک» شناخته می‌شود، در بلوار دهکده المپیک (از اتوبان همت تا میدان المپیک) قرار دارد.

همان‌طور که گفته شد، در ابتدا، دهکده المپیک برای اسکان ورزشکاران المپیک در دهه ۴۰ ساخته شد؛ اما بعد به‌عنوان مکان برگزاری اردوی تیم‌های ملی مورد استفاده قرار گرفت. پس از وقوع انقلاب اسلامی، سازمان مسکن و شهرسازی تهران تصمیم گرفت که ساختمان‌های دهکده المپیک را به کارکنان سازمان تربیت بدنی واگذار کند.

منطقه 22

این محله در دهه‌ی ۴۰ ساخته شده است و شباهت زیادی به خانه‌های سازمانی ارتش پیش از انقلاب دارد. ساختمان‌های دهکده المپیک در واقع بلوک‌هایی 4 یا 5 طبقه هستند که به کمک فضای سبز از یکدیگر جدا شده‌اند.

هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ خانوار در این محله زندگی می‌کنند. این محله بافت قدیمی دارد؛ اما باوجود قدیمی بودن، بسیاری از امکانات را در خود جای داده است. در محله دهکده المپیک مراکز آموزشی و فرهنگی (دانشگاه علامه طباطبایی)، مراکز مذهبی، سینما، بانک و همچنین مراکز درمانی نظیر مرکز بهداشت دهکده و مرکز جراحی اِرم قرار گرفته‌اند.

جدای از این موضوع، بیمارستان ایرانیان نیز در نزدیکی دهکده المپیک قرار دارد (پشت بازار میوه و تره‌بار) که ساکنین محترم می‌توانند برای رفع نیازهای درمانی خود به آن مراجعه کنند. شهرک گلستان نیز در نزدیکی محله دهکده المپیک قرار دارد که ساکنین محترم می‌توانند برای رفع نیازهای درمانی خود به مراکز درمانی شهرک گلستان مراجعه کنند.

از جمله امکانات دیگر محله دهکده المپیک واقع در منطقه ۲۲ تهران می‌توان به ساختمان‌های تجاری کوچک و بزرک، فروشگاه‌ها (شامل فروشگاه زنجیره‌ای شهروند و فروشگاه تعاونی مصرف‌کنندگان تربیت بدنی) و بازار تره‌بار محلی اشاره کرد.

دریاچه و پارک جنگلی چیتگر، آبشار تهران و بوستان بزرگ جوان‌مردان از جمله مناطق تفریحی معروفی هستند که در نزدیکی محله دهکده الکمپیک قرار گرفته‌اند. ساکنین محترم این محله از یک مزیت دیگر نیز برخوردار هستند و آن هم دسترسی سریع به ورزشگاه آزادی است.

شهرک گلستان

گلستان، یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های منطقه ۲۲ به‌شمار می‌رود که در گذشته با نام «شهرک راه آهن» شناخته می‌شد. بافت اصلی و قدیمی این شهرک که از دوران گذشته به‌جا مانده است، مسکونی بوده؛ اما در سال‌های گذشته و با گسترش منطقه ۲۲، پروژه‌های تجاری بسیاری نیز در این شهرک ایجاد شده‌اند که پتانسیل سرمایه‌گذاری بسیار زیادی دارند.

جمعیت این شهرک نسبت به سایر محله‌ها چندان زیاد نیست و بیشتر پروژه‌هایی که در این محله هستند، در مرحله‌ی پیش‌فروش بوده و فرصتی عالی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌اند.

شهرک گلستان همانند تعدادی از محله‌های منطقه ۲۲ دارای محدوده‌ی جغرافیایی بسیار خوبی است که دسترسی آسان و مناسب را برای ساکنین محترم آن فراهم کرده است. این شهرک از سمت شمال از بزرگراه شهید خرازی آغاز شده و از سمت جنوب نیز به بزرگراه آیت‌الله حکیم می‌رسد. در سمت شرقی شهرک گلستان، بزرگراه آزادگان قرار دارد که یکی از شاهراه‌های ورودی-خروجی تهران به‌شمار می‌رود. شهرک گلستان از سمت غرب به دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس (چیتگر) محدود می‌شود که یکی از مهم‌ترین منطق تفریحی تهران است.

برخی از خیابان‌های اصلی این شهرک عبارتند از:

  • امیرکبیر
  • هاشم‌زاده
  • کاشان
  • هوانیروز
  • کاج
  • گل‌ها
  • اقاقیا
  • یاس
  • بنفشه
  • سروستان
  • قائم

شهرک گلستان با امکانات رفاهی و تفریحی خود شناخته می‌شود، امکاناتی که هم روی این شهرک و هم روی شهرک‌های اطراف تأثیر بسزایی داشته‌اند و باعث جذب سرمایه شده‌اند. از طرفی وجود این امکانات افراد زیادی را ترغیب کرده تا شهرک گلستان را به‌عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند. از جمله‌ی این امکانات تفریحی و رفاهی می‌توان به دریاچه‌ی چیتگر، پارک جنگلی چیتگر، مجموعه آبشار تهران، مجموعه تفریحی لَتمان کَن، شهربازی هزارویک شهر، روستای وردیج و واریش، پارک جنگلی خرگوش دره، مجتمع ایران مال و باغ ملی گیاه‌شناسی اشاره کرد.

هر روزی که می‌گذرد، تعداد افرادی که به این منطقه مهاجرت می‌کنند نیز افزایش می‌یابد. به‌همین‌ دلیل تصمیم بر آن شده که در این شهرک نیز برج‌های مسکونی بزرگ و لوکسی ساخته شوند تا بتوانند جمعیت مهاجر را در خود جای دهند. حضور این برج‌ها در شهرک گلستان باعث توسعه‌ی روزافزون امکانات رفاهی و تفریحی شده است و سرمایه‌ی زیادی را جذب کرده است.

شهرک چشمه

حدقاصل میدان المپیک تا ابتدای آزادگان را شهرک چشمه می‌نامند. شهرک چشمه، در محله‌ی چیتگر قرار گرفته، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های منطقه ۲۲ به‌شمار می‌رود و قدمت آن به دهه ۶۰ بازمی‌گردد. ساختمان‌های این شهرک معمولاً قدیمی هستند و بافت ویلایی دارند؛ اما در سال‌های گذشته به‌لطف پیمان‌کاران باتجربه و سرمایه‌گذاری‌های عظیم، ساخت‌وساز در این منطقه رونق پیدا کرده است.

شهرک چشمه در ناحیه‌ی شمال‌غربی تهران قرار دارد و به‌سبب وزش بادهای غربی، همواره از آب‌وهوای خوبی برخوردار است. به‌طور کلی منطقه۲۲ تهران تحت‌تأثیر این بادها قرار دارد و آب‌وهوای آن هم مطبوع است. وجود آب‌وهوای مناسب درکنار امکانات رفاعی مطلوب، شرایط مناسبی را برای زندگی فراهم کرده‌اند.

شهرک چشمه در محدوده‌ی شهرک گلستان قرار دارد و در حدفاصل میدان المپیک و بزرگراه آزادگاه واقع شده است. این شهرک از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به پارک چیتگر، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب نیز به میدان ساحل و دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس (چیتگر) محدود می‌شود.

باتوجه‌به این توصیفات می‌توان گفت که شهرک چشمه دسترسی مناسبی داشته و موقعیت خوبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری است. همان‌طوری که گفته شد، این شهرک در محدوده‌ی شهرک گلستان قرار گرفته است و با این شهرک خیابان‌های مشترک دارد. برخی از خیابان‌های مشترک شهرک چشمه و شهرک گلستان عبارتند از: امیرکبیر، هاشم‌زاده، کاشان، هوانیروز، کاج، گل‌ها، اقاقیا، یاس، بنفشه، سروستان و قائم.

شهرک امید دژبان

قدمت شهرک امید دژبان به کمتر از ۲۰ سال می‌رسد و می‌توان گفت که این شهرک به‌نوعی یک شهرک نوساز به‌شمار می‌رود. این شهرک جدید در بخش شمالی بزرگراه همت غرب واقع شده و در محدوده‌ی منطقه ۲۲ قرار دارد. بنیاد تعاونی مسکن ارتش جمهوری اسلامی ایران این شهرک را ساخته است و تمامی واحدهای آن دارای سند شخصی هستند.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب شهرک امید دژبان، ویو کوهستان آن است. این شهرک در ارتفاع بالاتری نسبت به سایر مناطق قرار گرفته و ساکنین محترم می‌توانند از ویو زیبای کوهستان لذت ببرند.

ساختمان‌های این شهرک عموماً یک‌شکل هستند. در شهرک امید دژبان ۲۸ ساختمان ۴ طبقه قرار دارد و هر ساختمان نیز ۱۶ واحد مسکونی را در خود جا داده است. به‌طور کلی درحال حاضر این شهرک ۴۴۸ واحد مسکونی دارد؛ اما قرار است که این تعداد به ۸۵۰ عدد برسد. متراژ واحدهای این شهرک از ۷۵ الی ۱۳۰ متر متغیر است. تمامی واحدهای این شهرک دارای انباری و پارکینگ اختصاصی بوده و در برخی از آن‌ها نیز آسانسور (نفربر) وجود دارد. ساختمان‌های این شهرک از دو تیپ اسکلت فلزی با نمای سنگ و اسکلت بتنی با نمای سیمانی تشکیل شده‌اند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، شهرک امید دژبان در ارتفاع بالاتری نسبت به سایر مناطق قرار گرفته است و همین امر موجب شده تا این منطقه آب‌وهوای بسیار خوبی داشته باشد و در تمام فصل‌ها هوای پاک و مطلوبی دارد. از طرفی در این شهرک امکانات زیادی وجود دارد و ساکنین محترم نیازی به خارج شدن از شهرک ندارند.

شهرک امید دژبان به بزرگراه همت، حکیم و آزادگان دسترسی دارد که هم رفت‌وآمدهای درون‌شهری و هم برون‌شهری را تسهیل بخشیده‌اند. از جمله مراکز تفریحی که در نزدیکی این شهرک قرار دارند می‌توان به دریاچه چیتگر، آبشار تهران، مجموعه تفریحی لتمان کن، شهربازی هزارویک شهر و مرکز خرید ایران مال اشاره کرد.

شهرک نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

شهرک نمونه سپاه دارای دو بخش قدیمی و جدید است، البته قدمت بخش قدیمی آن به ۱۵ سال هم نمی‌رسد. این شهرک در محله‌ی آبشار و در ضلع شمالی اتوبان شهید همت قرار گرفته است و توسط تعاونی‌های نمونه رسا در مدت زمانی کوتاه ساخته شده است. این شهرک ۱۷ بلوک مسکونی دارد که از این تعداد، ۱۳ بلوک مربوط به بافت قدیم و ۴ بلوک مربوط به بافت جدید آن است و به‌طور کلی ۱۰۶۰ واحد مسکونی در این شهرک وجود دارد. ساختمان‌های این شهرک ۸ یا ۱۰ طبقه هستند و در بلوک‌های قدیمی در هر بلوک ۸ واحد در هر طبقه و در بلوک‌های جدید نیز در هر بلوک ۴ واحد مسکونی در هر طبقه وجود دارد. واحدهای این شهرک از ۸۰ متر و حتی کمتر شروع شده و قیمت بسیار مناسبی دارند.

این شهرک نیز همانند شهرک امید دژبان در ارتفاع قرار گرفته و ساکنین محترم واحدهای جنوبی ویوی بی‌نظیری از دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس (چیتگر) دارند.

این شهرک نیز همانند سایر شهرک‌ها به اتوبان شهید همت و آیت‌الله حکیم دسترسی دارد و رفت‌وآمد برای ساکنین محترم این شهرک بسیار آسان شده است. شهرک نمونه سپاه دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی است و از جمله‌ی این امکانات تفریحی و رفاهی می‌توان به فضای سبز و آب‌نماهای زیبا، چاه آب مستقل، فضاهای آموزشی، مذهبی و تجاری، بازار تره‌بار، دریاچه‌ی چیتگر، پارک جنگلی چیتگر، مجموعه آبشار تهران، مجموعه تفریحی لَتمان کَن، شهربازی هزارویک شهر، روستای وردیج و واریش، پارک جنگلی خرگوش دره، مجتمع ایران مال و باغ ملی گیاه‌شناسی اشاره کرد.

شهرک شهاب شهر

شهاب شهر، نام شهرکی است که توسط بنیاد تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. این شهرک نیز دو فاز قدیمی و جدید دارد که با فاصله‌ای نسبتاً طولانی از یکدیگر ساخته شده‌اند. این شهرک در شمال بزرگراه همت قرار گرفته است و همانند سایر شهرک‌های منطقه ۲۲ دارای آب‌وهوایی مطبوع است.

در فاز قدیمی شهرک شهاب شهر، ۷ بلوک مسکونی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ۶ طبقه بوده و در هر طبقه‌ی آن‌ها ۳ واحد وجود دارد. در فاز جدید شهرک شهاب شهر ۴ بلوک مسکونی ۱۵ طبقه ساخته شده است که در هر برج ۱۲ طبقه‌ی مسکونی، ۲ دو طبقه برای انباری و پارکینگ و یک طبقه برای لابی برج تعریف شده است. متراژ واحدهای این برج‌ها از ۸۰ تا ۱۳۰ متر مربع متغیر است که هر کدام نیز دارای ۲ یا ۳ خواب هستند. به‌طور کلی در هر کدام از برج‌های فاز جدید این شهرک ۹۰ واحد مسکونی وجود دارد.

هر کدام از این برج‌ها دارای امکاناتی همچون لابی بسیار شیک و مجلل، لابی‌من 24 ساعته، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، سرمایش و گرمایش چیلر مرکزی، دوربین مداربسته در تمامی طبقات، ۲ لاین آسانسور در برج‌های نوساز شهرک (باربر و نفربر) و 1 لاین آسانسور در برج های قدیمی‌ساز (نفربر)، سیستم اعلام و اطفاء حریق، پارکینگ و انباری مجزا برای تمامی واحدها، پارکینگ مهمان و فضای سبز و محیط بازی مخصوص کودکان در محوطه شهرک هستند.

واحدهای ۱۳۵ متری این شهرک دارای ویو دریاچه چیتگر بوده و واحدهای پایین‌تر نیز ویو کوهستان و اتوبان همت را دارند.

سایر محله‌های منطقه ۲۲ تهران

در بالا به معرفی برخی از مهم‌ترین محله‌های منطقه ۲۲ تهران پرداختیم. دیگر محله‌های منطقه ۲۲ تهران که هم‌اکنون ساخته شده و دارای امکاناتی مشابه محلات فوق‌الذکر هستند عبارتند از:

  • پیکان شهر
  • زیبادشت پایین
  • امیرکبیر
  • هوانیروز
  • شهرک شهید باقری
  • شهرک کوثر
  • شهرک یاس
  • آزادشهر
  • شهرک آتی شهر
  • شهرک دانشگاه صنعتی شریف
  • کوهستان
  • شهرک نگین غرب
  • شهرک امام رضا (ع) (چیتگر)
  • شهرک آسمان سپاه
  • شهرک شهید خرازی
  • شهرک اسکان سبز

امکانات تفریحی و تجاری منطقه ۲۲ تهران

همان‌طور که در ابتدا نیز خدمت شما عزیزان عرض کردیم، بخش بزرگی از منطقه ۲۲ تهران را فضای سبز تشکیل داده است و شهرداری محترم منطقه نیز برای آسایش و رفاه ساکنین عزیز، امکانات رفاهی و تفریحی مطلوبی را در نظر گرفته است. بخشی از امکانات تفریحی منطقه ۲۲ عبارتند از:

  • دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • شهربازی هزارویک شهر (بزرگترین شهربازی خاورمیانه)
  • پارک جنگلی چیتگر
  • مجموعه ورزشی آزادی
  • آبشار تهران
  • باغ ملی گیاه‌شناسی
  • پارک جنگلی لتمان کن
  • پارک جنگلی وردآورد
  • روستاهای وردیج و واریش
  • شهربازی دریاچه

از جمله سینماهای این منطقه می‌توان به سینما ایران مال، سینما جوان مردان، سینما دهکده، سینما مگامال، سینما کوروش، سینما بهمن، سینما قدس، سینما مرکزی، سینما سمرقند،‌ سینما شاهد، سینما عصر جدید، سینما ماندانا، سینما سپیده، سینما فرهنگ، سینما ایران، سینما کارون و سینما فرخ اشاره کرد.

از آن‌جایی که منطقه ۲۲ هر روز شاهد ساکنین جدیدی است و این جمعیت جدید به امکانات زیادی نیاز دارند، شهرداری محترم منطقه تصمیم گرفته تا امکانات تجاری زیادی را به این منطقه اضافه کند تا ساکنین محترم را از مرکز شهر تهران بی‌نیاز کند. از جمله امکانات تجاری منطقه ۲۲ می‌توان به مجتمع بزرگ ایران مال، مرکز خرید تهران مال، بام‌لند (فود کورت و مرکز خرید)، مرکز تجاری رزمال، مرکز خرید طوبیٰ، مرکز خرید یاس، مجتمع تجاری پاسارگاد، مجتمع آرتمیس و مرکز تجاری پارسه اشاره کرد.

مراکز درمانی منطقه ۲۲ تهران

باتوجه‌به افزایش روزافزون جمعیت این منطقه، نیاز به درمان نیز افزایش می‌یابد. به‌همین‌ دلیل لازم است که مراکز درمانی زیادی در این منطقه وجود داشته باشند تا بتوانند نیازهای درمانی مردم را پوشش دهند.

برخی از مراکز درمانی منطقه ۲۲ تهران عبارتند از:

  • درمانگاه سه باب
  • پلی‌کلینیک فیاض‌بخش
  • درمانگاه اقاقیا
  • درمانگاه المپیک
  • درمانگاه المهدی
  • درمانگاه امام رضا (ع)
  • درمانگاه ایرانیان
  • درمانگاه تختی
  • درمانگاه خاتم‌الانبیا
  • درمانگاه خیریه ایران خودرو
  • درمانگاه دکتر قره‌باغی
  • درمانگاه دکتر مستوفی
  • درمانگاه دکتر فرشید
  • درمانگاه رازی
  • درمانگاه شفا
  • درمانگاه شهاب
  • درمانگاه شهرک راه‌آهن
  • درمانگاه شهید باقری
  • درمانگاه صدرا
  • درمانگاه گلچین
  • درمانگاه گلستان غرب
  • درمانگاه و کلینیک ارم
  • درمانگاه کیمیا

سرمایه‌گذاری در منطقه ۲۲

همان‌طوری که پیش‌تر نیز گفته شد، منطقه ۲۲ یکی از جدیدترین مناطق تهران به‌شمار می‌رود و هنوز خیلی‌ها درمورد آینده‌ی آن دچار شک‌وتردید هستند. تجربه ثابت کرده است که در پایتخت اگر روز ملک و زمین سرمایه‌گذاری کنید اصلاً ضرر نخواهید کرد. بسیاری از نقاط مهم شهر تهران که این روزها قیمت زمین و خانه در آن‌ها سربه‌فلک کشیده است، روزگاری زمین بایر بوده‌اند. می‌توان با سرمایه‌گذاری به‌موقع در محل‌های مناسب، آینده‌ای خوب برای سرمایه‌ی خود رقم زد.

با تمام این تفاسیر، همان‌طوری که پیش‌تر نیز گفته شد، منطقه ۲۲ از زیرساخت‌های شهری و مهندسی‌شده برخوردار است و تمامی امکانات رفاهی از ورزشگاه، فروشگاه و مدرسه گرفته تا درمانگاه، فضای سبز، پاساژهای بزرگ و هر چیزی که برای زندگی شهری ضروری است را در خود جای خواهد داد.

منطقه ۲۲ در آینده به‌دلیل امکانات رفاهی مناسب، دسترسی‌های خوب و همچنین زیرساخت‌های مدرن و آب‌وهوای پاک، به موقعیتی عالی در تهران تبدیل می‌شود. به‌این‌ترتیب اگر شما می‌خواهید روی یک موقعیت آینده‌دار سرمایه‌گذاری کنید، می توانید روی منطقه ۲۲ حساب کنید. این شهرک تازه تأسیس موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و در سال‌های آینده به یکی از نقاط مهم شهر تبدیل می‌شود. اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشید، می‌توانید یک یا چند واحد از آپارتمان‌های موجود در این منطقه را خریداری کنید؛ زیرا بی‌تردید منطقه ۲۲ درحال رشد و توسعه است و فضای شهری بسیار دل‌نشینی دارد و ساختمان‌های آن هم بسیار و مدرن و لوکس هستند.

پیام بگذارید